пятница, 14 сентября 2012 г.

Портфоліо

ПОРТФОЛІО ПРОЕКТУ


Назва проекту

"Інформація для споживачів: як правильно обирати товари та послуги"


Назва навчальної теми


"Інформація як чинник споживчого вибору"


Основний та другорядні навчальні предмети

Основи раціонального споживання 



Вік учнів, клас  12-13 років, 7 клас



Стислий опис проекту

Проект розроблено до теми «Інформація як чинник споживчого вибору» з курсу «Основи раціонального споживання» для учнів 7 класу. Учні дізнаються, як правильно обрати товар чи послугу, аналізуючи інформацію для споживача; сформують та закріплять уміння читати знаки маркування на етикетках товарів та користуватись «Куточком споживача»; розроблять власні етикетки та рекламу продукту. Мета проекту – виховувати культуру споживчої поведінки.





План 

План навчального проекту

План впровадження проекту



Навчальні цілі
  • Знати джерела інформації для споживача
  • Навчитись оцінювати інформацію на упаковці товару
  • Усвідомити значення достовірної інформації про товари та послуги для власного здоров’я та життя
  • Сформувати уміння користуватись «Куточком споживача»
  • Розробити власну рекламу продукту (буклет)


Крім того, учні розвинуть свої навички 21 століття:
  • Вміння швидко та ефективно шукати інформацію, критично та компетентно оцінювати інформацію, вміння вірно та творчо використовувати дані для вирішення проблем.
  • Базове розуміння етичних/правових питань, пов’язаних з доступом до та з використанням інформації
  • З’ясування способів інтерпретації інформації різними особами, включення або відсутність різних оцінок та точок зору, усвідомлення залежності медіа-повідомлень від ціннісних норм та точок зору та розуміння того, як медіа можуть впливати на думки та поведінку.
  • Використання комп’ютерних технологій як інструменту для спілкування, досліджень, організації, оцінювання інформації, володіння базовим розумінням етичних/правових питань, пов’язаних з доступом та використанням інформації
  • Визначення та постановка суттєвих запитань для прояснення різноманітних позицій, що дозволяє приймати кращі рішення
  • Оформлення, аналіз та синтезування інформації для вирішення проблем та відповідей на запитання 
  • Здійснення вибору та прийняття комплексних рішень




Опис оцінювання

На початку навчального проекту

  • Опитування
  • Обговорення Основних запитань
  • Перегляд презентації вчителя та її обговорення
  • Таблиця «ЗХД» 

Під час роботи

  • Консультації
  • Самостійна робота з Формами оцінювання


Наприкінці проекту

  • Демонстрація (захист проекту), презентація
  • Форма оцінювання публікації, презентації (продукту)
  • Таблиця «ЗХД»



Діяльність учнів


Перед проектом учні проходять онлайн-опитування.
Вчитель демонструє учням буклет " Метод проектів" (Публікація 1, Публікація 2), повідомляє тему над якою учні повинні попрацювати.
Учитель формулює Ключове запитання та демонструє вступну презентацію.
Спільне обговорення запитань:
Яка інформація міститься на етикетках товарів, чи є вона повною та достовірною?
Як користуватись «Куточком споживача»?
Ефективність реклами як джерела інформації для споживачів?
Учні заповнюють таблицю "ЗХД".

Поділити учнів на 4групи, кожна з яких отримує завдання:
Група 1. Проаналізувати упаковки деяких товарів щодо повноти та достовірності зазначеної на них інформації,
Група 2. Проаналізувати упаковки деяких товарів щодо знаків маркування, розробити власну етикетку товару, що відповідає усім вимогам (публікація MS Publisher).
Група 3. Проаналізувати рекламні ролики, листівки, білборди з точки зору споживача, розробити власний сценарій реклами товару.
Група 4. Ознайомитись з «Куточками споживача» у найближчих магазинах, супермаркетах. Оформити власний «Куточок споживача» (публікація).

Після отримання цих завдань вчитель демонструє приклад учнівської презентації (фрагмент), який дозволить вірно оформити звіт про свій проект.
Вчитель проводить консультації для груп, перевіряє плани робіт, надає додаткові завдання обдарованим учням, а у слабких учнів перевіряє щоденні плани роботи, вносить в них корективи.

Учні упорядковують матеріали, дані досліджень які отримали.
Групи діляться досвідом своїх досліджень, оцінюють спільну роботу в групах, заповнюють таблицю ЗХД.
Учні представляють результат своїх робіт у вигляді виступів із застосуванням презентацій.
Їх оцінка здійснюється за допомогою спеціальних форм оцінювання презентацій, допомагає виправляти помилки й стимулює діяльність групи.
Учні постійно використовують Інтернет ресурси для пошуку інформації (Дозвіл батьків на публікацію роботи учня в мережі Інтернет, Дозвіл батьків на створення учнем електронної поштової скриньки, Контрольний список оцінювання сайтів, Форма оцінювання сайтів).


Відомості про автора

Куфлєй Марина Миколаївна

Вчитель економіки

Харківська гімназія №152

м. Харків

Блог userintell02blogsot.com


Відомості про тренінг

Дати проведення тренінгу 10.09-14.09.2012

Місце проведення тренінгу  Науково-методичний педагогічний центр Департаменту освіти Харківської міської ради


Тренери

Корсунський Олексій Юрійович

Кравченко Марина Олегівна

1 комментарий:

  1. Дуже актуальний, на мою думку, проект! Єдине: з'явився арабський шрифт в учительській презентації і не всі посилання відкрились("Поділити учнів на 4групи" і"оцінюють спільну роботу в групах").

    ОтветитьУдалить